TIG Sports is een multi-sportbedrijf dat het creëren, vernieuwen en organiseren van grootschalige internationale sportevenementen als oogmerk heeft. Wij gaan daarbij graag nog een stukje verder. Voor ons is sport de katalysator van een belevenis, waar deelnemers, publiek en sponsors nog lang over moeten napraten.
TIG Sports is in een kleine twintig jaar uitgegroeid tot een dynamisch bedrijf met ongeveer 40 medewerkers. Ons team bestaat uit enthousiaste en sportieve specialisten in marketing, projectmanagement, creatie, PR, on- en offline communicatie en sales. Zij werken allemaal aan de hand van de meest belangrijke kernwaarden van de organisatie: ondernemerschap, vernieuwing, perfecte executie en positiviteit.
Het begon allemaal met het Dutch Open, een van de oudste internationale golftoernooien in Europa. Met KLM als partner groeide dit sportevenement tot een hooggewaardeerd en toegankelijk evenement voor topspelers en golffans. Vernieuwende elementen genereerden een groeiende belangstelling en stuwden het toernooi de afgelopen jaren naar een alsmaar hoger niveau.
De naamswijziging naar TIG Sports was een logische toen meer sporten zich aandienden voor een soortgelijke aanpak, gestoeld op vernieuwing en entertainment. Zo zette TIG Sports samen met betrokken sportbonden en partners uit het bedrijfsleven onder meer beachvolleybal en shorttrack in Nederland en daarbuiten op de kaart. De portfolio is in de tussentijd en nadien aangevuld met succesvolle evenementen in hockey, roeien, schaken, atletiek, zeilen, formule 1, triathlon, basketball, gymnastiek en diverse urban sporten.
And on we go!
Van sport een feestje maken; we krijgen er geen genoeg van!